Smittevern-regler: Trening etter 15. juni

Fredag 12. juni bekreftet regjeringen at treningssentre kunne åpne igjen mandag 15. juni. Vi har forberedt oss godt for rutiner og anbefalinger om smittevern. Vi gjør det vi kan for at du kan føle deg trygg mens du trener og tydelig se at vi følger alle smittevern-regler fra NHI og Regjeringen.

Alle som ønsker å bli LFI medlemmer kan melde seg på med denne linken og få gratis trening igjennom sommeren frem til 1. september: Påmeldingssiden for sommerkampanjen

(Mer informasjon om sommerkampanjen og “Verv en venn”-kampanjen finner du nederst på siden.)

Fellestiltakene, Renhold og Smittevern

Det aller viktigste våpenet vi har i kampen mot pandemien er grundig og regelmessig renhold. LFI-ansatte vil hyppig rengjøre alle overflater som brukes ofte, og en fullstendig rengjøring av alt utstyr vil bli gjennomført daglig. Det vil også til en hver tid følges bestemte grenser for hvor mange som kan være på senteret samtidig for å forsikre kontroll og at alle regler opprettholdes.

Selv om vi har påtatt oss ansvar for hovedrengjøring og smittevern er det ikke mulig å gjøre alt alene. Vi har samlet de 5 viktigste punktene du som LFI-medlem må følge og respektere når du er på trening:

1. Vask hendene dine ofte og grundig

Vask hendene dine. Som første ting når du kommer, og som siste ting før du reiser hjem.

Det beste man kan gjøre for å redusere muligheten for smitte er å vaske hendene grundig med såpe og vann. Selv om Antibac er en enkel og effektiv løsning, viser forskning oss at en grundig såpevask av hendene funker enda bedre!

2. Vask utstyr og overflater etter deg

Det vil være renholdsmidler og Antibac tilgjengelig rundt omkring i lokalet som kan brukes til rengjøring. Husk at vi må hjelpe hverandre og at det er bedre å gjøre litt for mye enn litt for lite. Gi beskjed til de ansatte om noe er tomt eller mangler.

Det er også lov å rengjøre utstyr før du starter hvis du ønsker å være ekstra sikker.

3. Hold 1 meters avstand til andre (2 meter i venteområde)

Etter direkte renhold er, avstand det beste man kan gjøre for å verne seg selv og andre for smitte. Alle ønsker å føle seg trygge på trening og det er derfor ekstra viktig at vi viser respekt ved å holde avstand til hverandre.

NB!: Vi håper alle forstår at dette kan føre til at noen kan blir bedt om å vente utenfor lokalet til noen andre er ferdige. Hensikten er å unngå kø og opphoping av mennesker hvor avstands-kravene om smittevern ikke kan opprettholdes. I ubemannet tid har alle medlemmer selv ansvar for å opprettholde 1 meters avstand.

4. Hold deg hjemme når du er syk

Dette handler ikke bare om Corona, men også andre sykdommer. Forskning viser at syke mennesker er mer utsatt for nye sykdommer og smitte. Så dette er også for ditt eget beste!

5. Ikke bruke mobiltelefonen inne på senteret

Mobilen er kjent som en smittebærer. Selv om du har brukt Antibac på telefonen ønsker vi at du holder den i lomma mens du er inne på senteret.

Vi forstår utfordringen dette kan medbringe for de som f.eks. bruker telefonen for musikk når de trener eller har treningsprogrammet på mobilen. Sett på en liste med dine favorittsanger så slipper du å ta den opp igjen midtveis i treningen.

NB!: Alltid rengjøre hendene dine etter du har tatt på mobilen.

Velkommen tilbake på trening!

Selv med nye og strenge regler for smittevern på trening, ønsker vi alle nye og eksisterende medlemmer velkommen tilbake. Corona-viruset har skapt en vanskelig tid for oss alle og vi ønsker å gjøre det vi kan for å hjelpe folk med å få trene!

Vi virkelig tror på at trening kan styrke immunforsvaret og gjøre oss alle sterkere i kampen mot pandemien. Derfor ønsker vi å gi alle en mulighet til å komme rask i gang ved å gi bort gratis trening til alle som blir LFI-medlemmer.

Ikke medlem hos LFI enda?

Det finnes ingen bedre tid å bli det enn nå! Nå enkelt melde seg på og trene gratis frem til 1. september. Meld deg på sommerkampanjen her: Påmeldingssiden for sommerkampanjen

Kjenner du noen som trener hos oss fra før så kan du skrive navnet dens i “Vervet av”-feltet så får de også trene gratis i perioden.

For eksisterende medlemmer

Hjelp oss med å dra i gang flere. Del Facebook-innlegg vårt sommerkampanje og “verv en venn”. Husk å be dem om å skrive navnet ditt i “Vervet av”-feltet når de melder seg på så du også får trene gratis!

Takk for hjelpen

Sist, MEN IKKE MINST, vil vi på LFI takke alle våre fantastiske medlemmer som har støttet oss igjennom perioden med stenging. Vi håper dere fortsetter å vise oss støtten deres ved å fortsette å komme på trening og spre glede og moro, og at dere følger reglene våre for smittevern.

I gjengjeld skal vi fortsette å gjøre alt vi kan for å hjelpe dere med å nå deres treningsmål og få mest mulig ut av tiden deres på trening!

Vi sees på trening!
Hilsen Thomas Sewell – Daglig Leder